مشتـریان مهم ترین دارایی سازمان به‌حساب می آیند و نمی توان آینده درخشانی برای یک سازمان بدون مشتریان راضی و وفادار در نظر گرفت. حفظ مشتریان فعلی کماکان یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها می باشد. تجربه ثابت کرده است، فرآیند حفظ مشتری به مراتب هزینه و زمان کمتری نسبت به فرآیند جذب مشتری دارد. کلید اصلی حفظ مشتریان، شناسایی نیازها و انتظارات اساسی مشتریان و جلب رضایت آن ها از طریق برآورده ساختن این انتظارات است. جلب رضایت مشتریان بخصوص در صنایع خدماتی نظیر صنعت حمل ونقل از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در سالیان اخیر، روند اصلاحات در زمینه حمل نقل در اکثر کشورها آغاز گردیده است. هدف اصلی از این اصلاحات تغییر تدریجی روند ارائه خدمات به سمت مشتری مداری است. این اصلاحات سبب شده است که شرکت ها در تلاش برای ارائه مشوق هایی قوی برای مسافران باشند تا از این طریق بتوانند مشتریان فعلی را راضی نگه‌داشته و مشتریان جدیدی را جذب نمایند. ارائه مشوق های مناسب به مشتریان، نیازمند شناسایی خدمات مورد انتظار آن‌ها است. خدمات مورد انتظار درواقع انتظارات و امیدواری هایی است که مسافران انتظار دارند در قبال پرداخت هزینه، دریافت نمایند.
اهمیت ارائه مشوق های مناسب از یک‌سو و کمبود منابع از سوی دیگر سبب شده که شرکت های مسافربری قادر به ارائه خدمات مورد انتظار به تمامی مشتریان خود نباشند. راه حل منطقی در چنین شرایطی، تعیین استراتژی های ارائه خدمات به مشتریان بر اساس ارزش آن هاست. مدل تعیین ارزش توسعه داده شده در این تحقیق، ترکیبی از 4 متغیر طول مدت ارتباط، فرکانس، فاصله و تازگی است که تحت عنـوان LDcFR نامگـذاری شده است. طبق بررسی های صورت گرفته، مدل LDcFR نسبت به سایر مدل های موجود در تعیین ارزش مسافران از جامعیت بالاتری برخوردار بوده و می تواند در تعیین استراتژی های بازاریابی شرکت های مسافربری نقشی کلیدی ایفا کند.
مدل LDcFR به تنهایی نمی تواند کمک چندانی به صنایع نماید. دلیل این امر نیز تمایل شرکت ها به تدوین استراتژی های محدود می باشد. بر همین اساس، در این تحقیق از الگوریتم رقابت استعماری که یکی از انواع الگـوریتم های تکاملی است در خوشه بندی مسافران و از زنجیره مارکوف در تعیین خوشه های باارزش استفاده شده است.
نتایج حاصل از اعتبارسنجی و پیاده سازی مدل توسعه داده شده بر روی داده های واقعی، نشان از دقت بالای مدل دارد. این مدل علاوه بر دقت بالا، به دلیل استفاده از الگوریتم رقابت استعماری، از سرعت بالاتری نیز برخوردار می باشد.
واژه های کلیدی: ارزش مسافر، مسافر الکترونیکی، صنعت حمل ونقل، مدیریت ارتباط با مشتری، الگوریتم رقابت استعماری، داده کاوی

پایان نامه ارشد تجارت الکترونیک: ارائه مدلی برای تعیین ارزش مسافران در بستر الکترونیکی در صنعت حمل­ و نقل هوایی

دانلود متن کامل پایان نامه با فرمت ورد پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

پایان نامه بررسی تاثیر برند خدمات بر فرآیند “ارزش مشتری- وفاداری مشتری”

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی علوم و تحقیقات قزوین دانشکده مدیریت و حسابداری  پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی ((M.A.))  عنوان: بررسی تاثیر برند خدمات بر فرآیند “ارزش مشتری- وفاداری مشتری“ در خطوط هوایی ایران استاد مشاور: دکتر جواد عباسی بهار 1393 […]

پایان نامه شیوه جبران خسارات وارده بر مسافران در سوانح هوایی در حقوق ایران با مطالعه تطبیقی کنوانسیون های بین المللی

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق  دانشگاه شاهد دانشکده علوم انسانی  پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A )  گرایش :  حقوق خصوصی  عنوان : شیوه جبران خسارات وارده بر مسافران در سوانح هوایی در حقوق ایران با مطالعه تطبیقی کنوانسیون های بین المللی  استاد مشاور : دکترمحمدرضا فلاح  زمستان 1392 […]

پایان نامه های دانلودی رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 در این صفحه لیست همه پایان نامه های رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات سایت سبز فایل را در یک صفحه می توانید ببینید و برای استفاده در پروپوزال ،پایان نامه، تحقیق ، پروژه ، گزارش سمینار و دیگر فعالیت های علمی خودتان از آنها استفاه کنید دانلود رایگان متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد:بررسی تاثیر فناوری […]

پایان نامه بررسی سیاست جنایی ایران در خصوص کنترل و مهار قاچاق انسان از بعد تقنینی، قضایی، اجرایی و مشارکتی

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی عنوان بررسی سیاست جنایی ایران در خصوص کنترل و مهار قاچاق انسان از بعد تقنینی، قضایی، اجرایی و مشارکتی برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) […]

پایان نامه بررسی وضعیت اسکان رسمی گردشگر در مشهد

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام   دانشکده هنر و معماری اسلامی (گروه هنر) پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری     بررسی وضعیت اسکان رسمی گردشگر در مشهد (با تأکید بر مؤلفه های پایداری محیط)    زمستان1392 برای رعایت حریم خصوصی […]

پایان نامه  بررسی ارتباط میان آمیخته بازاریابی خدمات و ابعاد هویت برند در مشتریان بانک صادرات یزد

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت             دانشگاه آزاد اسلامی                واحد علوم و تحقیقات پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی عنوان پژوهش:  بررسی ارتباط میان آمیخته بازاریابی خدمات و ابعاد هویت برند در مشتریان بانک صادرات یزد   سال تحصیلی 1393-1392 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در […]

پایان نامه رابطه تصورات قالبی زائرین و اعتماد اجتماعی آنها نسبت به مردم مشهد

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی گروه علوم اجتماعی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته پژوهش علوم اجتماعی رابطه تصورات قالبی زائرین و اعتماد اجتماعی آنها نسبت به مردم مشهد استاد مشاور  : دکتر علی اکبر مجدی پاییز 1393 برای رعایت […]

پایان نامه نقش امکانات تفریحی در افزایش مدت توقف گردشگران در قم

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت  دانشکده علوم گردشگری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی – گرایش بازاریابی نقش امکانات تفریحی در افزایش مدت توقف گردشگران در قم شهریورماه 1394 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما […]

پایان نامه شناسایی و تحلیل شکاف نیازها و خواسته‌های مشتریان

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت  پایان‌نامه کارشناسی ارشد موضوع شناسایی و تحلیل شکاف نیازها و خواسته‌های مشتریان (مورد بررسی بانک پاسارگاد) استاد مشاور: دکتر احمدرضا قاسمی رشته مدیریت صنعتی (گرایش مالی) تابستان 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود (در فایل دانلودی نام […]

پایان نامه برنامه ریزی راهبردی توسعه گردشگری در استان گلستان

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت  موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گروه علوم جهانگردی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش بازاریابی عنوان پایان نامه برنامه ریزی راهبردی توسعه گردشگری در استان گلستان استاد مشاور جواد آرتین تابستان93 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی […]

پایان نامه بررسی نقش و جایگاه حمل و نقل هوایی در توسعه گردشگری مذهبی در کلانشهر مشهد

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت  پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری  موضوع: بررسی نقش و جایگاه حمل و نقل هوایی در توسعه گردشگری مذهبی در کلانشهر مشهد استاد مشاور دکتر عزت ا… مافی اساتید داور دکتر داودکیا کجوری دکتر بنفشه فراهانی ماستری شهریور 1392 برای […]

پایان نامه بررسی تطبیقی گردشگری مذهبی در کلانشهرهای ایران

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت  موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گروه علوم جهانگردی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی ـ گرایش برنامه ریزی و توسعه جهانگردی عنوان پایان نامه بررسی تطبیقی گردشگری مذهبی در کلانشهرهای ایران مطالعه موردی ( قم ، شیراز و مشهد) استاد مشاور دکتر اسماعیل تاجیک تابستان93 برای رعایت […]

پایان نامه نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان

 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی  واحد رشت دانشکده مدیریت و حسابداری گروه آموزشی مدیریت بازرگانی پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد                                                                          رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازرگانی بین الملل عنوان: نقش آمیخته بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان   دی 1394 برای رعایت حریم خصوصی نام […]

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-09-10] [ 12:15:00 ق.ظ ]