متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران با عنوان : تکنیک ساخت سد های بتن غلتکی (RCC) در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانلود پایان نامه ارشد: تعیین پارامترهای موثر بر پایداری سدهای بتنی وزنی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :عمران عنوان : تعیین پارامترهای موثر بر پایداری سدهای بتنی وزنی

دانلود پایان نامه ارشد : تاثیر غیر یکنواخت بودن فونداسیون در پاسخ دینامیکی سدهای بتنی وزنی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : عمران گرایش :سازه های هیدرولیکی  عنوان : تاثیر غیر یکنواخت بودن فونداسیون در پاسخ دینامیکی سدهای بتنی وزنی

دانلود پایان نامه ارشد:مقایسه سیستم‌های مختلف انتقال بار در پل‌ها در مقابل بارهای زلزله وارد بر یک پل دو دهانه بتنی

پلها به عنوان عناصر کلیدی مسیرهای ارتباطی و بزرگراهها درون شهری و برون شهری تلقی میشوند و به علت ظرافت ساختار سیستم‌های سازه‌ای و اجرای پر هزینه آنها هستند نسبت به سایر عناصر راه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند در طراحی پلها، دهانه‌های کوتاه و متوسط بتن آرمه و فولادی براساس آیین نامه‌های طراحی (نشریه ۳۹۵ برای طراحی پلهای فلزی و نشریه ۳۸۹برای پلهای بتن آرمه) برای عبور گاه چهار سیستم سازه‌ای (یک عنصری، دو عنصری، سه عنصری و چهار عنصری) در نظر میگیرند که این عبور گاهها با اتصالات ثابت(مفصلی) و انبساطی(غلتکی)با پایه‌های پل ارتباط برقرار می‌کنند که میتوان از ضعف بزرگ این نوع تکیه گاهاً با توجه به بارهامخصوصا” بارهای غالب زلزله نام برد که برای غلبه پیدا کردن بر این ضعف طراحی از تکیه گاه گیردار میشود برای اتصال بین عبور گاهها و پایه‌های پل استفاده نمود که در این پایان نامه یک پل دو دهانه بتن آرمه در نظر گرفت سپس برای انواع تکیه گاهها (مفصلی،غلتکی و گیردار ) برای سه سیستم سازه‌ای (یک عنصری،دو عنصری و سه عنصری) مدل نموده و بارهای قابل تحمل را مخصوصا” بارزلزله وارد نمود سپس از نتایج آن در کارهای عملی ( پلهای ارتباطی در سطح درون شهر و برون شهرها ) مورد استفاده قرار داد در آیین نامه های طراحی پلهای بتنی ایران (نشریه ۳۸۹)طراحی دو نوع تکیه گاه (مفصلی – غلتکی) دیده میشود و لازم است تکیه گاهها در مقابل واکنشهای تکیه گاهی مقاومت نموده و در ضمن هیچ گونه ممانعتی در مقابل تغییر مکانها و دورانهای طولی پل ایجاد ننماید زیرا هرگونه ممانعت در مقابل چرخش و تغییر مکان باعث ایجاد نیروها و لنگر های داخلی در عبور گاه و پایه پل خواهد شد که میتوان یکی از ضعفهای اینگونه تکیه گاهها دانست همچنین یکی دیگر از ضعفها که بحث اصلی این تحقیق میباشد مقابله با نیروهای فاجعه آمیز زلزله در ایران میباشد که میتوان از لغزش شاهتیرها عبور گاه در روی پایه های پل در این تکیه گاهها نام برد ضمنا” با عنایت به اینکه نیروهای زلزله در سه جهت (دو جهت افقی ویک جهت عمودی) بر سازه های احداث شده وارد میگردد و بدلیل وارد شدن این نیروها آنهم در سه جهت برپلهای بتن آرمه با تکیه گاههای اشاره شده را ضعف بزرگی بر عملکرد لرزه ای اینگونه پلها دانست لذا برخود واجب دانستیم سیستمهای مختلف انتقال بار مخصوصا” بارهای لرزه ای در پلهای بتن آرمه را مدل نماییم سپس بتوان از نتایج استخراج شده در جهت بهسازی لرزه ای پلها استفاده بهینه نمود انجام این تحقیق میتواند تصویر کلی از وضعیت آسبب پذیری اینگونه پلها (مفصلی- غلتکی)که در گذشته و حال در کشور احداث شده اند ارائه نماییم و احداث پلها با تکیه گاهای گیردار بدلیل عملکرد بهتر لرزه ای و اقتصادی راپیشنهاد میدهیم.
سالیان میباشد که در ایران بر اساس آیین نامه طراحی پلها(نشریه ۳۹۵ برای طراحی پلهای فلزی و نشریه ۳۸۹برای پلهای بتن آرمه)پلهای درون شهری و برون شهری در شرکتهای مشاور در حال طراحی و توسط شرکتهای پیمانکاری با رتبه خاص در حال احداث بوده و است وتاکنون تحقیقات و بررسیهای فراوان از اثر زلزله برپلها از جمله بررسی اثرات تخریبی زلزله برپل و راه‌های جلوگیری از این آسیبها،اثر مولفه قائم زلزله بر روی پایه پلها، بررسی اثرات زلزله‌های نزدیک گسل برروی سازه‌های مهندسی ساز همچون پل،بررسی تاثیر جهت بارگذاری زلزله در پاسخ پلهای مورب و نهایتا” بررسی اثر طول نشیمنگاهها در طراحی لرزه‌ای پلها صورت پذیرفته ولی تا کنون هیچگونه تحقیقی در مورد مقایسه سیتمهای مختلف انتقال بار در پلها در مقابل بارهای زلزله وارد برپل در یک پل دو دهانه انجام نپذیرفته که ما در این تحقیق به این موضوع میپردازیم پلهای دو دهانه یکی از رایج ترین نوع پلها به شمار می‌رود. در مهندسی راه یکی از هزینه‌های سنگین ابنیه فنی، مخصوصاٌ پلها است. از طرف دیگر سازه پلها در مقابل زلزله آسیب پذیر بوده و در صورتی که در یک مسیر پلی خراب شود عبور و مرور در مسیر مختل شده و می‌دانیم در این حالت دسترسی به مناطق زلزله زده از اهمیت ویژه برخودار است پس پایداری و قابلیت بهره برداری بعد از زلزله خیلی مهم است. قتعاٌ انتخاب سیستم پل در بقای یک پل موثر است. بدین ترتیب بر آن شدیم که در مورد عملکرد پلها در مقابل زلزله برای پلهای بتن آرمه دو دهانه، مطالعاتی را صورت دهیم. جنبه نوآوری و جدید بودن این تحقیق را میتوان به این صورت بیان نمودکه در پل سازی به دلیل سهولت اجراء عمدتاٌ از پل‌های با اتصالات ساده و تیر و دال استفاده می‌کنند در این تحقیق علاوه بر در نظر داشتن جنبه‌های اقتصادی در خصوص عملکرد سیستمهای انتقال بار در پلها و پایداری آنها در مقابل نیروهای زلزله مطالعات مکفی انجام خواهد شد که نتیجه اطلاعات مفیدی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.
با عنایت به اصول فوق، در این قسمت خلاصه ای از فصول مختلف این پژوهش را ذکر کرده تا در نظر خواننده اصول کلی شکل گیرد. فصل اول این سمینار به بررسی و مطالعه انواع پلها با توجه به تقسیم بندیهای موجود پرداخته سپس بررسی اجماعی از سیستم های انتقال بار در آنهاخواهیم داشت تا کلیات انتقال بار در این پلها بطور اکمل متوجه شویم. در فصل دوم می آییم تحقیقات انجام شده را در مورد اثر مهلک بار زلزله بر این سازه های حساس ارتباطی بررسی مینماییم. فصل سوم اختصاص به بررسی جامع بارگذاری ترافیکی باعنایت به آیین نامه ایران برای بارگذاری پلهاو بار گذاری لرزه ای با توجه به آیین نامه ایران برای بارگذاری پلها میباشد. فصل چهارم اختصاص به مدل سازی یک پل دو دهانه با سیستمها مختلف انتقال بار(یک عنصری،دوعنصری و سه عنصری) در نرم افزار مناسب ( برنامه۲۰۰۰SAP). فصل پنجم اختصاص دارد به مقایسه سیستم های مختلف انتقال بار در مقابل بارهای زلزله بر یک پل دو دهانه بتنی، فصل فصل ششم این سمینار که در واقع منعکس کننده نتایج انجام شده برای بدست آوردن نحوه عملکرد این نمونه پل بعنوان پایه این تحقیق در انواع تکیه گاهها دارد و نهایتاً فصل هفتم اختصاص تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از این نمونه مدلسازی دارد.
فصل اول این سمینار به بررسی و مطالعه انواع پلها با توجه به تقسیم بندیهای موجود پرداخته سپس بررسی اجماعی از سیستم های انتقال بار در آنهاخواهیم داشت تا کلیات انتقال بار در این پلها بطور اکمل متوجه شویم. در فصل دوم می آییم تحقیقات انجام شده را در مورد اثر مهلک بار زلزله بر این سازه های حساس ارتباطی بررسی مینماییم. فصل سوم اختصاص به بررسی جامع بارگذاری ترافیکی باعنایت به آیین نامه ایران برای بارگذاری پلهاو بار گذاری لرزه ای با توجه به آیین نامه ایران برای بارگذاری پلهامیباشد. فصل چهارم اختصاص دارد به مقایسه سیستم های مختلف انتقال بار در مقابل بارهای زلزله بر یک پل دو دهانه بتنی، فصل پنجم اختصاص به مدل سازی یک پل دو دهانه با سیستمها مختلف انتقال بار(یک عنصری،دوعنصری و سه عنصری) در نرم افزار مناسب ( برنامه ۲۰۰۰SAP)، فصل ششم این سمینار که در واقع منعکس کننده نتایج انجام شده برای بدست آوردن نحوه عملکرد این نمونه پل بعنوان پایه این تحقیق در انواع تکیه گاهها دارد و نهایتا” فصل هفتم اختصاص تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از این نمونه مدلسازی دارد
کلید واژه‌ها: پل، تکیه گاه، زلزله، انتقال بار، عملکرد سازه‌ای، عبورگاه، دهانه، بتن آرمه

همه موضوعات (برچسب های) سایت

گزینش دستهپرستاری  (58)پزشکی  (175)تربیت بدنی  (177)ترجمه مقاله ISI  (46)دسته بندی نشده  (44)شیمی  (125)علوم انسانی  (6,453)   اقتصاد  (123)   الهیات -فقه و فلسفه  (538)   تاریخ  (58)   جغرافیا  (259)   حقوق  (1,277)   رشته حسابداری  (437)   رشته مدیریت  (1,547)   روانشناسی و علوم تربیتی  (1,028)   زبان خارجه (انگلیسی آلمانی فرانسه)  (101)   زبان و ادبیات عربی  (65)   زبان و ادبیات فارسی  (406)   علوم اجتماعی – جامعه شناسی  (321)   علوم ارتباطات  (63)   علوم سیاسی  (156)   مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی  (109)علوم پایه  (409)   رشته ریاضی  (56)   زمین شناسی  (49)   زیست شناسی  (263)   علوم جانوری  (16)   محیط زیست  (1)   منابع طبیعی  (2)فنی و مهندسی  (4,054)   رشته مکانیک  (348)   صنایع غذایی  (55)   عمران  (412)   فیزیک  (124)   مهندسی برق  (771)   مهندسی پلیمر  (75)   مهندسی شیمی  (354)   مهندسی صنایع  (286)   مهندسی فناوری اطلاعات  (237)   مهندسی کامپیوتر  (138)   مهندسی […]

پایان نامه های دانلودی رشته عمران

 در این صفحه لیست همه پایان نامه های رشته عمران سایت سبز فایل را در یک صفحه می توانید ببینید و برای استفاده در پروپوزال ،پایان نامه، تحقیق ، پروژه ، گزارش سمینار و دیگر فعالیت های علمی خودتان از آنها استفاه کنید دانلود رایگان متن کامل پایان نامه ارشد: بررسی نفوذ آب شور از کویر […]

سمینار ارشد رشته عمران سازه های هیدرولیکی: ارائه یک مدل عددی و ریاضی برای استفاده از شبکه بندی ورونوی

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی با عنوان : ارائه یک مدل عددی و ریاضی برای استفاده از شبکه بندی ورونوی جهت محاسبه تراوش از زیر سد بتن غلتکی به روش حجم محدود بی سازمان در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید […]

سمینار ارشد رشته عمران: ترکیب شبکه بندی های ورونوی و دلاینی در روش حجم محدود

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران با عنوان : ترکیب شبکه بندی های ورونوی و دلاینی در روش حجم محدود برای مدل کردن جریان روی سرریز پلکانی در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از […]

سمینار کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی: RCC Dam Materia

متن کامل سمینارمقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران- سازه های هیدرولیکی RCC Dam Materia  

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران : RCC Dam Material

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران با عنوان : RCC Dam Material  در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مکانیک گرایش :ساخت و تولید عنوان : تحلیل اجزای محدود فرآیند شکل دهی لوله های مسی مستطیلی روتور کنداکتور 

دانلود پایان نامه ارشد: بررسی تأثیر طول دهانه بر رفتار پل تحت اثر همزمان مؤلفه‌های افقی و قائم

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش : سازه عنوان: بررسی تأثیر طول دهانه بر رفتار پل تحت اثر همزمان مؤلفه‌های افقی و قائم

دانلود پایان نامه ارشد : مطالعه عددی تاثیر عوامل مختلف بر ناپایداری شیب سدهای خاکی

دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران  گرایش : مکانیک خاک و پی عنوان :  مطالعه عددی تاثیر عوامل مختلف بر ناپایداری شیب سدهای خاکی

دانلود پایان نامه ارشد عمران سازه :بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی

دانلود متن کامل پایان نامه درجه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه با عنوان:بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی



 
موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1398-09-18] [ 03:19:00 ق.ظ ]